donderdag 5 april 2012

Vrijdag 23 maart - Dag twee van de trekking - President's Trek van Bhaisekharka naar Bhadaure

We hebben de wekker toch maar eerder gezet. Half zes lijkt ons een mooie tijd. ’s-Nachts voelen wij iets langs onze tent gaan. Waarschijnlijk is het een bergmuis. We staan op een veld waar de buffalo’s hun aandenken achter gelaten hebben. Gelukkig hebben we allebei een zaklamp mee om er niet in te trappen.  Allebei hebben wij niet zo goed geslapen. Het ligt best hard op een dun matrasje met een slaapzak. Dat is een beetje onwennig maar dat schijnt de eerste dag altijd zo te zijn. We worden al wakker van het gerommel van de sherpa. De kok en zijn maatje zijn al bezig met heet water voor de thee en het waswater.

Na een ontbijt met havermoutpap (jak, ik krijg daar echt kokneigingen van, dus ik laat de pap liever voor wat hij is) toast met jam, honing  of suiker. Daarna gaan we weer op pad. Eerst nog even tandenpoetsen met van onze kant eens een keer veel lawaai. Niemand houdt zich hier in, dus wij laten ons ook eens lekker gaan. Vandaag, de start is om half acht, een heerlijke wandeling met veel op en neer, gisteren veel bos en bergen.  Vandaag een andere natuur, veel open grasvelden en uitzicht op de prachtige besneeuwde bergen, op weg naar Baudurah.

Onderweg schrijven we in een schriftje het bedrag op wat we doneren. Dus onze namen zijn nu ook in Nepal bekend. Het pad in het Annapurnagebied wordt door de bevolking gemaakt. De leistenen worden handmatig aangelegd.

Het is prachtig weer, een steile klim staat ons te wachten en ook weer een daling natuurlijk en weer een stijging en een daling. Het is zwaar vandaag, het is zeer warm, maar de “Tijgerberg” maakt veel goed. We willen hem perfect op de foto krijgen. Gisteren al mooie foto’s gemaakt maar vandaag is hij nog mooier.

Tussen de middag weer een heerlijke lunch. Margreet denkt de kok maar mee naar huis neem (ik heb tenslotte mijn eigen kok al). Wederom weer veel te veel eten op het menu. Een heerlijke groenten-noodle soep met een soort gefrituurde pannenkoek, sperziebonen, spinazie en tonijn uit blik. Daarna heerlijke Orange om te drinken en na afloop fruit en thee. Zo kunnen we weer voldaan aan het vervolg van de tocht beginnen. Dit hadden wij echt nodig.

Nog even een stop voor we bij ons kampement aankomen. Onze porter en een local maken even een praatje.

Even voor half vier komen we aan. En niet te geloven......... er is een douche met een aparte normale toilet, even niet op de hurken deze keer. Onze tent staat alweer klaar. We willen eerst even een dutje doen omdat wij slecht geslapen hebben. Maar we worden gewekt voor de thee grrrrrrrr.

Na de thee nemen we dan maar een douche. Spartaans is hij!!!! De warmwaterkraan geeft koud water! Margreet is een bikkel en gaat er gewoon onder. Ik niet hoor, wel mijn haar even gauw wassen.

En dan het diner. Het liefst waren we allebei gauw in bed gekropen. Wij zijn er stik van.

Maar het eten is weer heerlijk. Soep, spaghetti, saus, kaas, gevulde groentenrolletjes en pizza.

Vandaag hebben wij 7,5 km gelopen, dus ………………….. het eten doet ons weer goed.